2015年07月01日

I love horse riding!


Hi everyooooone!
みーんなー、こんにちは!

This month in Yellow class, we're practicing 'I can ...'.
今月のイエロークラスでは、英語で得意なことを言う練習をしています。

I love horse riding!

One of the flash cards is 'ride a pony'. I asked the students if they can ride a pony or a horse.
Most answers were 'I've ridden one once' or 'I can't ride a pony well'.
カードの中の一枚が「ポニーに乗ること」。
生徒たちに「ポニー乗れますか?」って聞いたら、「一回乗ったことある」とか「上手に乗れない」と言う回答がほとんどでした。

I asked the students to ask me if I could ride a pony...
生徒に「馬に乗れますかって私に聞いてみて!」と言いました。

And I showed them this photo!
っで、この写真を生徒たちに見せました!

I love horse riding!

This is me riding my Shetland pony, Waffles.
「ワッフルズ」と呼ばれたシェットランドポニーに乗ってる私。

'How old are you??' they asked me.
'Here I was 5 years old' I replied.
「何才??」って聞かれて...
「この時5歳だった」と答えました。

I have been riding ponies and horses since I was a little girl.
My Mum always liked horse riding, so I did too.
私は小ちゃい子の時からずーっと馬やポニーに乗ってたよ。私の母が乗馬好きだったから、私もそうになった。

When I grew older, I often went riding in England's forests with my Mum. She would ride her horse, Jade.
もう少し大人になったとき、イギリスの綺麗な森で母と一緒に馬に乗りました。母の馬の名前がジェイドでした。

I love horse riding!

The New Forest
ニュー・フォレスト

More information here:
もっと詳しく知りたい方はこちら : ★★★

That famous forest is near my hometown!
あの有名な森は私の出身から近いです!^_^

I love horse riding but it is hard to continue in Japan as horses are rare, and lessons are expensive. I miss horse riding!
乗馬は大好きだけど、日本には馬は少ないし、レッスン料も高いですよね。悲しいface07

What can you do?!
みんなは何ができるかな?!

161 Eve


emoji44emoji45emoji46emoji44emoji45emoji46emoji44emoji45emoji46emoji44emoji45emoji46

ホップステップジャンプ英語・英会話教室
   焼津スタジオ 静岡県焼津市焼津2丁目1−34−1
   藤枝スタジオ 静岡県藤枝市志太1丁目6−7
   ☎︎090−9923−6869
   焼津・藤枝の子供向け英語・英会話教室
   ホップ・ステップ・ジャンプホームページへ

   www.facebook.com/hopstepjump.jp

無料体験レッスンをお申し込みの方はこちらから→

講師とお子さま&保護者さまで行う個別体験レッスンです。
こども英語に関する質問などもぜひお聞かせください。




同じカテゴリー(Eve’s Room)の記事画像
What did you do over your summer?
Phonics are SO important!
J-kun and I are proud!
I am studying Japanese like crazy right now!
Are British meals nice?
同じカテゴリー(Eve’s Room)の記事
 What did you do over your summer? (2015-08-28 11:03)
 Phonics are SO important! (2015-08-06 13:27)
 J-kun and I are proud! (2015-07-29 07:43)
 "Rain, rain, go away..." (2015-07-23 10:54)
 I am studying Japanese like crazy right now! (2015-06-25 11:07)
 Are British meals nice? (2015-06-18 10:09)

Posted by HSJ スタッフ  at 10:25 │Comments(0)Eve’s Room

上の画像に書かれている文字を入力して下さい
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。


削除
I love horse riding!
    コメント(0)